IMPACT ESTIMAT

REZUMAT

OBIECTIVE

CARACTERUL INTERDISCIPLINAR

IMPACT ESTIMAT

ECHIPA

REZULTATE PROIECT

IMPACT REZULTATE

 

 

Proiectul pe care îl propunem urmăreşte să înregistreze modul în care controlul şi intervenţia directă în formarea culturală prin manualele şcolare, prin mişcarea către înregistrarea evenimentului social şi politic în spaţiul literar, au generat, pe de o parte, o literatură ancorată în tezele şi clişeele „realismului socialist” şi ale sloganelor politice, iar pe de altă parte, conturarea modelului cultural generat şi modificările din comportamentul social al unor generaţii succesive la nivelul unor atitudini, cunoştinţe şi manifestări sociale. Analiza pe care o propunem asupra schimbării graduale a unor modalităţi de îndoctrinare politică, prin învăţământul românesc, este dublată de observaţia corelată asupra răsturnării ierarhiilor intelectuale şi valorice, ceea ce permite un impact asupra mai multor direcţii analitice care vizează fie tradiţia culturală naţională şi modul de exploatare a modelelor prin textele selectate în manualele contemporane de limbă şi literatură română, fie prezenţa spaţiului cultural, social şi politic de actualitate, ca posibil model formator. Avem în vedere ca datele obţinute printr-o analiză comparativă şi interdisciplinară, care permite ca observaţiile operate asupra documentelor şcolare să fie dublate de culegerea unor date concrete, din teren, pe baza unor anchete orientate pe grupuri de generaţii reprezentative, să poată constitui un inventar de lucru pertinent în măsurarea unor modificări adaptative în comportamentul unor personalităţi în formare. Datele obţinute prin această modalitate analitică pot fi folosite pentru măsurarea impactului cognitiv, dirijat de politizarea textelor din învăţământul românesc al perioadei analizate, asupra nivelului afectiv şi comportamental determinat de interiorizarea modelelor studiate.

 Înapoi