IMPACTUL FACTORULUI POLITIC ŞI IDEOLOGIC ASUPRA REFLECTĂRII LITERATURII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT. PERIOADA 1948-1989

REZUMAT

OBIECTIVE

CARACTERUL INTERDISCIPLINAR

IMPACT ESTIMAT

ECHIPA

REZULTATE PROIECT

IMPACT REZULTATE

 

PROIECTUL PROPUNE  INVESTIGAREA, ANALIZA SI INTERPRETAREA OBIECTIVA ATAT A FENOMENELOR CAT SI A CONSECINTELOR PE CARE LE-A GENERAT IMIXTIUNEA POLITICULUI IN STATUTUL EDUCATIONAL AL LITERATURII (INVATAMANTUL LICEAL SI UNIVERSITAR) IN PERIOADA 1948-1989. MIZA PROIECTULUI ESTE DUBLA:

1. CUNOASTEREA SI ANALIZA FLUCTUATIILOR PE CARE LE-A CUNOSCUT LITERATURA IN SISTEMUL EDUCATIONAL ROMANESC, IN FUNCTIE DE INTENSITATEA DETERMINARILOR PRODUSE DE FACTORUL POLITIC SI IDEOLOGIC IN DOUA ETAPE ALE ACESTEI PERIOADE: 1948-1965 (INVAZIA TOTALA A POLITICULUI IN LITERATURA SI SUBORDONAREA ACESTEIA UNUI SCOP EXCLUSIV PROPAGANDISTIC), 1965-1989 (SCADEREA PRESIUNII POLITICE, REAPROPIEREA DE SPECIFICITATEA ESTETICA, DAR SI INTENSIFICAREA DIMENSIUNII NATIONALISTE)

2. IDENTIFICAREA SI MASURAREA CONSECINTELOR ACESTEI IMIXTIUNI ASUPRA MODELULUI ESTETIC SI PSIHO-COMPORTAMENTAL  AL GENERATIILOR FORMATE IN ACEASTA PERIOADA, PRIN CHESTIONARE SI ANCHETE ORIENTATE PE GRUPURI-TINTA CORESPUNZATOARE

            AVAND CARACTER INTERDISCIPLINAR - CU METODE PROPRII STATUTULUI SI RECEPTARII TEXTULUI LITERAR SI DOMENIULUI PSIHO-PEDAGOGIC - PROIECTUL BENEFICIAZA DE O ECHIPA ALCATUITA DIN SPECIALISTI AI AMBELOR DOMENII CARE VOR SUPUNE CERCETARII TEXTE LEGISLATIVE PRIVITOARE LA SISTEMUL EDUCATIONAL, ARTICOLE SI DIRECTIVE APARUTE IN PRESA CENTRALA SI DE SPECIALITATE, DOCUMENTE CURRICULARE (PROGRAME  DE STUDIU LICEAL SI SUPERIOR,  MANUALE SI CURSURI UNIVERSITARE). DEMERSUL DE CERCETARE VIZEAZA SI UN STUDIU COMPARATIV AL EXPERIENTELOR ALTOR TARI EUROPENE (UNGARIA SI PORTUGALIA) CARE AU TRECUT PRIN REGIMURI POLITICE SIMILARE. PROIECTUL SE FINALIZEAZA CU UN RAPORT MENIT SA ATRAGA ATENTIA ASUPRA NECESITATII UNOR POLITICI EDUCATIONALE JUSTE SI ECHILIBRATE.

 

 Înapoi