IMPACTUL TIPOLOGIEI PERSONAJULUI FEMININ DIN PROZA LITERARA POSTBELICA ASUPRA MODELELOR COMPORTAMENTALE REFLECTATE IN PLAN SOCIAL |
|
REZUMAT
COLOCVII 2009,2010,2011 WORKSHOP 2009,2010, 2011 |
PROIECTUL CU TEMA IMPACTUL TIPOLOGIEI PERSONAJULUI FEMININ DIN PROZA LITERARA POSTBELICA ASUPRA MODELELOR COMPORTAMENTALE REFLECTATE IN PLAN SOCIAL PROPUNE REALIZAREA UNEI CERCETARI COMPLEXE, APLICATE ASUPRA TIPOLOGIEI PERSONAJULUI FEMININ DIN PROZA LITERARA POSTBELICA, CARE SA REUNEASCA PERSPECTIVA CRITICA SI PE CEA SOCIO-PSIHO-EDUCATIONALA IN SCOPUL DETERMINARII IMPACTULUI LITERARULUI ASUPRA MODELELOR COMPORTAMENTALE FEMININE DIN PLAN SOCIAL. PE LANGA ANALIZA PROPRIU-ZISA A UNUI CORPUS REPREZENTATIV DE TEXTE LITERARE, CONFORM CELOR DOUA PERSPECTIVE CONSIDERATE A FI COMPLEMENTARE, SE VA AVEA IN VEDERE SI ELABORAREA UNUI MODEL TEORETIC ŞI METODOLOGIC INTERDISCIPLINAR CARE SA SE CONSTITUIE DREPT BAZA A UNUI CURRICULUM UNIVERSITAR PE PROBLEMATICA REPREZENTARILOR FEMINITATII IN LITERATURA ROMANA POSTBELICA. CARACTERUL INTERDISCIPLINAR, DAT DE REUNIREA SI ACOMODAREA METODOLOGICA SI PRACTICA A IDEOLOGICULUI (TEORIILE FEMINISTE, POLITICUL) CU TEORIILE RECEPTARII SI ALE LECTURII, CU PSIHANALIZA DISCURSULUI REPRESIV/DEFULATOR SI CU ANALIZA SOCIO-PSIHO-EDUCATIONALA, ASIGURA ATAT COERENTA INTERNA A MODELULUI, CAT SI GRADUL LUI RIDICAT DE APLICABILITATE. ACEST LUCRU VA PERMITE DESCHIDEREA LARGA A ESTETICULUI CATRE DISCIPLINE CA PSIHOLOGIA SI SOCIOLOGIA, ISTORIA MENTALITATILOR SAU ANTROPOLOGIA CULTURALA, SI VA DUCE LA DEZVOLTAREA SI DIVERSIFICAREA PROCESULUI INSTRUCTIV – EDUCATIV. IN ACEST MOD, MODIFICARILE DE PARADIGMA PRIVIND RAPORTUL POLITIC – ESTETIC SI IMPACTUL ACESTUIA ASUPRA PERSONAJULUI FEMININ SE VOR CORELA CU ANALIZA FELULUI IN CARE MODELELE OFERITE DE PERSONAJELE FEMININE DIN LITERATURA POSTBELICA DETERMINA SCHIMBARI IN COMPORTAMENTUL SOCIAL AL TINERILOR. IN ACEST SENS, SE VOR AVEA IN VEDERE MODALITATI DE DISEMINARE A REZULTATELOR CERCETARII PRIN PARTICIPARI ALE MEMBRILOR ECHIPEI LA MANIFESTARI STIINTIFICE DE PROFIL, PRECUM SI ABORDAREA INTERDISCIPLINARA, LA NIVEL CURRICULAR. |