IMPACT ESTIMAT

REZUMAT

OBIECTIVE

CARACTERUL INTERDISCIPLINAR

IMPACT ESTIMAT

ECHIPA

COLOCVII  2009,2010,2011

WORKSHOP    2009,2010, 2011

IMPACT REZULTATE

REZULTATE PROIECT

LINK-URI

 

Prin realizarea unui model teoretico-metodologic de abordare interdisciplinară literară şi psiho-educaţională a corpusului de texte ilustrative, din perspectiva reflectării unor modele feminine reprezentative, se are în vedere posibilitatea implementării rezultatelor cercetării la nivelul unui curriculum universitar, aşa încât perspectiva interdisciplinară să poată facilita studenţilor filologi accesul la o nouă grilă de lectură a prozei literare româneşti postbelice. În virtutea acesteia, raporturile literaturii în special cu discipline ca sociologia şi psihologia, dar şi cu istoria mentalităţilor sau antropologia culturală, va putea garanta deschiderea esteticului către evantaiul larg al ştiinţelor socio – umane şi va permite dezvoltarea şi diversificarea procesului instructiv–educativ.

Pornind de la ideea că literatura reprezintă una dintre modalităţile principale prin care oamenii asimilează cultura unei epoci (Bettelheim, 1962), ea fiind generatoare de produse culturale susceptibile de a fi investigate din punct de vedere socio-psiho-educaţional, proiectul îşi propune să valorifice modelele oferite de personajele feminine din proza postbelică urmărindu-se producerea unor schimbări în comportamentul social al tinerilor pe următoarele dimensiuni:

Ř      la nivel cognitiv, prin achiziţia de noi informaţii pentru formarea unei reprezentări adecvate a statutului socio-psiho-educaţional al femeii, utilizând conţinuturile referitoare la tipologia feminină, valorile şi atitudinile faţă de sine, faţă de ceilalţi, faţă de activităţile specifice, reflectate în textele epice postbelice;

Ř      la nivel afectiv, prin determinarea unor stări emoţionale ca efect al valorii estetice a textelor literare şi al valenţelor spiritual-creative ale personajelor feminine prin care se facilitează interiorizarea modelelor comportamentale sociale;

Ř      la nivel comportamental, prin modificările adaptative generate în comportamentul tinerilor ca urmare a  interiorizării modelelor feminine avute în vedere.

Înapoi