CARACTERUL INTERDISCIPLINAR

REZUMAT

OBIECTIVE

CARACTERUL INTERDISCIPLINAR

IMPACT ESTIMAT

ECHIPA

COLOCVII  2009,2010,2011

WORKSHOP    2009,2010, 2011

IMPACT REZULTATE

REZULTATE PROIECT

LINK-URI

 

Caracterul interdisciplinar al proiectului derivă, la nivel teoretic, ca urmare a asocierii metodologice a ideologicului  - teoriile feministe, politicul – cu teoriile receptării şi ale lecturii, cu retoricul ca modalitate de analiză a discursului represiv, cu psihanaliza şi cu sociocritica. Se adaugă, apoi, diversitatea direcţiilor de acţiune: informativă, prin analiza textelor literare postbelice cu scopul de a identifica modificările de paradigmă privind raportul politic-estetic şi impactul acestuia asupra personajului feminin, urmată de schimbări la nivel atitudinal, înregistrate asupra lectorilor tineri,aflaţi în proces de desăvârşire a studiilor; prin obiectivele propuse, oferind suportul pentru crearea unor reprezentări viabile privind transpunerea conceptului de model integrat de promovare a statutului socio-psiho-educaţional al femeii la nivelul domeniului de specializare filologică din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi; prin diversitatea grupurilor ţintă, proiectul implicând deopotrivă cadre didactice şi studenţi de diverse specializări - filologică şi socio-psiho-pedagogică – ca şi prin abordarea, la nivel de curriculum universitar, a temelor centrate pe problematica tipologiei feminine din literatura postbelică.

Publicul de impact al proiectului va avea ocazia dezvoltării cunoştinţelor, competenţelor interdisciplinare, convingerilor şi valorilor care să constituie premisa schimbării atitudinii faţă de statutul socio-psiho-educaţional al femeii; prin componenţa echipei de proiect, alcătuită din specialişti în domeniul limbii şi literaturii române, psihologiei şi ştiinţelor educaţiei.  Abordarea interdisciplinară la nivel curricular se va face prin intermediul implementării unor demersuri de tip infuzional sau modular în cadrul disciplinelor deja existente, acolo unde tematica permite o astfel de strategie de cercetare, ca şi prin elaborarea unei noi discipline ce urmează a fi introdusă în curriculumul universitar.

Înapoi